Mukaan kampanjaan

Varsinais-Suomen Kokoomusnaiset esittää kansanedustaja Saara-Sofia Siréniä Kokoomuksen Naisten Liiton puheenjohtajaksi.

Lähde mukaan tekemään Saara-Sofian puheenjohtajakampanjaa ja ilmoittaudu täällä!

Sirén (33) on toisen kauden turkulainen kansanedustaja ja Kokoomuksen Varsinais-Suomen piirin puheenjohtaja.

”Saara-Sofia on tulevaisuuden ääni, joka pyrkii aidosti kestävään politiikkaan tulevia sukupolvia ajatellen. Sirén tunnetaan Kokoomuksen edustajista rohkeana naisten oikeuksien puolestapuhujana. Hän on puuttunut eduskunnassa pienten lasten vanhempien osallistumisoikeutta rajoittavaan lainsäädäntöön ja ajanut naisten urakehitystä vahvistavaa perhevapaauudistusta. Sirén on tehnyt töitä myös erityisesti Itämeren suojelun parissa”, Varsinais-Suomen Kokoomusnaisten puheenjohtaja Malla Rannikko-Laine toteaa.

”Olen erittäin otettu Varsinais-Suomen Kokoomusnaisten pyynnöstä asettua ehdolle Kokoomuksen Naisten liiton puheenjohtajan tehtävään. Myös saamani laaja kannustus ympäri Suomen on tuntunut hyvältä ja innostavalta”, Sirén sanoo.

Myös pitkäaikainen Kokoomusnaisten vaikuttaja, sosiaalineuvos Maija Perho tukee Siréniä puheenjohtajaksi: ”Saara-Sofia on energinen ja työteliäs joukkuepelaaja. Arvostan hänen rohkeuttaan ja aloitteellisuuttaan monissa yhteiskunnallisissa ja globaaleissa, erityisesti ympäristö-ja ilmastokysymyksissä. Saara-Sofialla on tietoa ja kykyä nähdä pitkälle tulevaisuuteen”, luonnehtii Perho.

Puheenjohtajavalinta tehdään Kokoomuksen Naisten Liiton 100-vuotisjuhlakokouksessa 16.-17.11. Tampereella.

”Kokoomuksen naiset ovat sadan vuoden ajan tehneet tärkeää ja vaikuttavaa työtä erityisesti tasa-arvon edistämiseksi. Olisi kunnia olla mukana jatkamassa ja vahvistamassa tätä työtä Kokoomuksen Naisten liiton nyt aloittaessa uuden vuosisadan. Samalla haluan olla uudistamassa toimintatapoja, joilla saamme innostettua uusia toimijoita. Demokratia rakentuu nimenomaan puolueiden järjestötoiminnan varaan.”, Sirén lisää.

Kampanjasivut